Nowe media i ich wykorzystanie na rynku wydawniczym

Nowe media i ich wykorzystanie na rynku wydawniczym

Posted by

Rynek tzw. nowych mediów i technologii jest rynkiem z którym codziennie ma styczność każdy z nas. Jest on obecny
w każdej sferze naszego życia. Błyskawiczny rozwój tego segmentu rynku i technologii sprawił, że wokół nas pojawia się coraz więcej specjalistycznych urządzeń, których powstania jeszcze dziesięć lat temu nie byliśmy w stanie przewidzieć.
Za tym segmentem rynku podąża głównie sektor medialny i rozrywkowy, które swoje treści starają się przekazać na pomocą nowych form odbioru i promocji. Aktualnie Internet stanowi główną platformę komunikacyjną w tzw. nowych mediach. Wymusza to na nas ciągle obserwowanie i śledzenie zachodzących zmian, a następnie dostosowanie się do nich. Na ówczesny rynek składa się wielki szum informacyjny, ponieważ przeciętny konsument i odbiorca treści jest dziennie bombardowany ponad 6000 komunikatami o zabarwieniu informacyjnym, reklamowym itd. W związku z tym rodzi się pytanie – W jaki sposób konsument odnajduje się w tym wszystkim?

W 2014 roku Federacja Konsumentów przeprowadziła badanie dotyczące tego jak konsument postrzega rynek mediów. Wykorzystano do tego ankiety. Była to ankieta składająca się z 22 pytań, którą następnie dostarczyło do 1500 uczestników. Uczestnikami byli pracownicy Federacji Konsumentów i jej oddziałów na terenie kraju. Ankieta zachowała wszystkie znamiona anonimowości. Respondenci spotkali się głównie z pytaniami, które umożliwiały wielokrotny wybór oraz takimi na które trzeba było udzielić jednej odpowiedzi. Pytania dotyczyły wszelakich zagadnień związanych
z mediami i nowymi technologiami. Głównym zadaniem ankiety było zbadanie postawy i wiedzy konsumentów odnośnie nowych mediów – zwłaszcza wśród zróżnicowanej grupy wiekowej, co pozwoliło na pełen przegląd zachowań konsumenckich danych grup wiekowych. Podstawą takie założenia była teza, że najmłodsza grupa wiekowa jest najbardziej obytaz nowymi technologiami, a najstarsza grupa wiekowa jest całkowicie wykluczona z korzystania z nowych technologii.

Strony: 1 2 3

Autor:
Jacek Cielecki
Uniwersytet Wrocławski

Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Leave a Reply

Your email address will not be published.